kalas för mammi

Idag är det den 25 november o min lilla mamma fyller år. GRATTIS :) just nu är här gäster o jag är förbannat jävla mätt, ska bli skönt att gå hem sen.

Även min siste måndag är över nu, så nu har jag fan inga dagar kvar med den bittra människan, sköönt. Och faktiskt så har de två senaste dagarna på ica varit sjukt bra. Humöret har varit på topp bland alla, o vi är så glada. Känns som att jag behöver några dagar då saker o ting går med mig, där på det stället iaf !

I tisdags så träffade jag en kär gammal vän, -ulrika, o gud vad trevligt vi hade. vi snackade genom hela livet, gammalt som nytt. Och på torsdag nästa vecka så ska vi träffas igen, då med våra småsystrar också :)
Förresten så i söndags så var vi i malmö, hittade två klänningar, Kul! haha, verkligen behövligt. har fan ingenting att ha på mig,, bara massa gammalt. O så köpte jag två julklappar, nu har jag bara 2998 st kvar (det känns så)

Ida jag blir glad att du kommenterar, då vet jag att jag iallafall har en trogen läsare som föjler mig trots att det bara blir ett fåtal inlägg om året haha. Saknar dig med vännen, men hallå du då, skriver du nått egentligen? det där med utbildning är knivigt. För egentligen vill jag inte utbilda mig, men för att få jobba kvar så måste jag. Så jag måste ta ett beslut, Att jobba kvar väger tyngst absolut, men undersköterska är inget för mig tror jag! Men som sagt får vi se hur det går på mötet nästa vecka. Idaho, hur går det för dig i skola osv? uppdatera mig är du snäll!

Nått mer jag borde skriva? ..
jag ska nog ut i malmö för första gången på lördag med en del från jobbet aaaaa :) jag vill egentligen till törringe juu, men jag får följa strömmen haha. Och på söndag så ska jag in till ystad för att umgås med goa vänner, mysa på julskyltningen o äta en lussebulle eller två. ska bli en riktigt skön helg då jag även är helt ledig och har lovat familjen frukost på lördagmorgon, haha :)

egentligen borde jag tagit mig i kragen o gått hem nu, det är ju trots allt en dag imorgon också ;) förresten så GICK jag till jobb idag, tog bara 40 minuter, men kvart i sju på morgonen så är det inte alls kul.. Jag trodde ju att man skulle ha vinterdäck vid vinterväglag, men det har jag fått reda på nu att det inte gäller förrän 1 dec, tradigt!

Karlek

Kommentarer
Postat av: Ida

Jag skriver! :) Kanske en gång varannan vecka, cirka. Men det blir lite när andan faller på, kan man väl säga. Klart jag är trogen läsare här!

Hmm, jag förstår, vilken jobbig sits.. Och det är nog inte helt lyckat att utbilda sig till något som inte känns rätt, tyvärr. Du pratade ju om lärare ett tag - har du helt lagt det åt sidan?

Det går bra! Jag har ju snart första terminen avklarad. Jag har bestämt mig för att hoppa av programmet och sätta ihop en egen kandidatexamen istället, vilket i praktiken innebär att det blir företagsekonomi till våren och sedan medie- och kommunikationsvetenskap i tre terminer. Också kul! :)

Puss!

2010-11-26 @ 13:59:39
Postat av: lööwan

men vad har du för blogg ? den gamla ? ge mig lösenordet då :) viste inte att du skrev.

Jag vet, o det är därför det är så jobbigt hur jag ska göra med utb osv. ja det stämmer, men lärare finns inte alls med på listan längre. om jag skulle bli lärare så vill jag isåfall bli speciallärare, men det tar typ 8 år o bara det får mig till att avstå.

Jaha, okej men känns det inte rätt med programmet då? kommer du ändå få en hel utbildning? låter spännande, verkligen :) Pusss

2010-11-26 @ 19:28:43
Postat av: Ida

Jag facebookar dig! :)

Puss!

2010-12-01 @ 18:00:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback