SJUKT

ja det är vad dagen verkligen varit. gick upp åtta för att käka frulle o sen bege mig till morbror. Började med fönsterputsning inomhus. Såklart rullade skivorna i spelaren. Skivorna som är gjorda för påsk! haha,, sedan fortsatte det utomhus, dock bara halva huset pga solen. Jag började att fixa o trixa med alla blommor o krukor där inne. det finns fan inte en enda kruka i hela stora huset som är lik den andra. men det blev helt ok ändå. inte klar än dock.
jag flyttade runt på saker o slängde mycket :) sånt är så himla skoj, haha. Nu har jag skrivit en lååång lista på vad som ska köpas. gardiner, gardinstång, blommor, krukor, massa dukar och löpare, osv, osv. och jag har även gjort en ritning över matsalen, :) Måste nu bara försöka komma iväg till en affär med billiga saker!
efter fem timmar kände jag mig klar för idag. jag hade ju trots allt inte ätit något under dagen och magen skrek. innan jag stack från huset så ringde telefonen och det var från ett företag där jag sökt jobb. dom behövde hjälp två veckor fram. jag sa dock nej. känns så jävla dumt att säga nej till jobb när jag gått o varit arbetslös i typ 3 månader. Men jag har lite annat att göra nu.  När jag sen kom hem så ringde det igen och det var från en förskola utanför kommunen som behövde hjälp. Där var jag dock tvungen att säga ja! haha :) så ja nu på bara en dag har massa hänt på jobbfronten.
Igår fick jag också en fråga om jag ville hjälpa till på en inventering, så det ska jag! :) fast det är inte förrän i slutet av månaden. Men ändå!

Det går bra nu, kompis det går bra nu!

   



Igår tillbringade jag förresten min dag hos anniken i ystad. Vi var även i nya lägenheten o kollade läget + tog emot möbler. sedan blev det en del planering. sånt som vi gillar, haha.
På kvällen jobbade jag i receptionen. själv för första gången! några trevliga konversationer under kvällen blev det ;) haha.



Min loppa! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback