Påsken 09

Den har varit kanon.
Alla dagar har jag haft att göra och det har varit mycket roliga saker.
Bara träffat massa underbara vänner alla dagar :)

Kortfattat om min påsk!
Festande på tule.
Mys här hemma med pizza och "så ska det låta", och sedan lite film.
Ute och åkte cabe i underbart väder.
Ett sjukt gille i ystad.
Grillning i skogen med vänner.
Sooolade i trädgården och promenader. 

Lördagens gille var något alldeles speciellt och extra. Det började klockan 17.00 för mig och syster. Bordsplacering och äggmålning. Värdparet gick undertiden och gjorde sig klara. Vid 19.00 kom deras gäster och då höll jag på för fullt med maten och diska undan. Fördrink och sedan fick jag o en annan ringa runt och efterlysa de som inte kommit, haha. 19.40 kom de sista. De andra målade sina egna ägg undertiden. De ägg som sedan skulle användas till en lek. Vi började med tävlingen. Äggpickning! Vi fick en kung: Björn och en drottning: Sanna!

Lite påskamat stod på bordet och alla 25 gäster började ta mat. Vid bordet blev det både sång, tal och en hel del snapsar. Alla runt bordet fick en uppgift. På min lapp stod det: "Fråga grannen om du ska hjälpa honom/henne med att dela maten". Först fattade jag inte. Jag trodde att jag skulle gå in och ringa på hos tanten.. haha, Korkat!
efter ännu mer mat och snapsar så var det tid för efterrätt.

Tiden gick och några blev fullare än andra. Jag var då en av två som höll oss nyktra, haha. Jag och två grabbar fick plocka upp en från gatan, och sedan blev det tid för mig och björn att rädda hela situationen för en annan kille. Det började nämligen bli väldigt pinsamt. Vi fick iaf iväg honom till sängen där han låg resten av kvällen. Vid halv 1 bestämdes att vi skulle ut. Ja, hej bar a bar. Här kommer vi! medans vi var ute, på ett faktiskt riktigt roligt bar a bar, så låg några kvar i lägenheten och, ja, tog det lugnt? haha.

Det var iaf en helt underbar kväll på alla sätt och vis. Nu när jag tänker efter så vet jag inte riktigt var jag var hela kvällen. Känns bara som att jag sprang runt och yrade, diskade och fixade. haha,
Tack Anniken och Sebastian för kvällen, det får vi göra om! :) TACK!


Jag har inte fått bilderna från Anni än, men här är några från madde.

       

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback